Scrie despre tine

Scrie despre tine este un workshop dedicat tinerilor. E despre întâlnirile care conduc la cea mai importantă întâlnire: cea cu tine însuți. Scrisul nu e despre câteva eseuri și rezumate făcute pentru școală. 

 

E despre un univers al căutărilor, al întrebărilor, dar mai ales, al posibilităților. Să fii cine vrei tu să fii și să creezi povești nescrise, toate pornite din interiorul tău.

 

Când te gândești la scris, de multe ori, gândul îți fuge la literatura ca una dintre cele 7 arte, ori la marii clasici. Poate eviți să scrii din teama de a nu fi suficient de bun, sau mai rău, judecat. 

 

Esențialul e să fii autentic. Iar odată ce privești în interiorul tău, se deschid noi dimensiuni nebănuite. Să nu mai vorbim de faptul că scrisul e terapeutic, reparator și vindecător, eliberator.

 

Alexandra Felseghi conduce acest workshop. Este dramaturg, regizor de teatru și trainer de scriere creativă. 

Are un palmares amplu în domeniul artelor, cu o licență în regie, un masterat în arte performative, un doctorat cu titlul O incursiune în teatrul independent – Performance și Creator Multiplu, continuând să fie cercetător postdoctoral al Facultății de Teatru și Film, Cluj-Napoca. 

 

Din dorința de libertate, a luat naștere asociația Create.Act.Enjoy.

Din munca ei dramaturgică, amintim următoarele texte: Nu mai ține linia ocupată (Cluj-Napoca, 2021), Verde tăiat (Zalău, 2020), Nu vorbim despre asta (Satu Mare, 2018), Eat me (Create.Act.Enjoy, 2018), Tata ținea întotdeauna fața – text câștigător al concursului de dramaturgie EurOpinions, Târgu Mureș, 2017.

 

Într-un text pentru scena.ro ea afirma: „Cuvântul vine la urmă, situația și acțiunea primează. Pot scrie orice cuvinte, atâta vreme cât subtextul e acolo, prezent și pot să-l sugerez.  În general, în viața de zi cu zi, oamenii folosesc de foarte puține ori exact acele cuvinte pe care vor să le spună de fapt și care le reflectă cu adevărat trăirile. 

 

Suntem maeștri în a crea situații, mai degrabă decât în a le devoala fără niciun pic de mister. Misterul atrage și dezvoltă o mulțime de posibilități și de asta e mai interesant. În teatru se lucrează și cu acest mister pe care încerci să-l explici într-un adevăr personal.

 

Pentru mine, garanția unei povești bune este posibilitatea de a crea ipoteze de interpretare.”